Zdrowa Siódemka

Witam bardzo serdecznie całą społeczność szkolną!

Jak zapewne już wiecie, od października rusza nowy projekt pt.” Zdrowa 7”. Jeśli są jednak osoby, które jeszcze o tym nie słyszały, to teraz kilka słów wstępu!

Zapewne są wśród nas osoby, które uwielbiają gotować, które marzą, aby być Masterchefem w swojej kuchni. Może są tu też osoby, które nie potrafią gotować, boją się, ale bardzo chciałyby spróbować swoich sił kulinarnych. Nieważne, ile masz lat! Czy jesteś przedszkolakiem, uczniem, rodzicem, nauczycielem czy pracownikiem naszej szkoły. Właśnie dla nas wszystkich został stworzony ten projekt. W każdym miesiącu, na stronie internetowej szkoły, dowiemy się, jakie produkty wyznaczają nam kierunek gotowania! Robimy zdjęcie, bądź nagrywamy filmik, który pokaże nam moment przygotowań, samego gotowania i efekt końcowy. Do tego załączamy przepis (jeśli nie jest nasz autorski, piszemy skąd czerpaliśmy  inspiracje), wysyłamy to na maila zdrowa7@sp7chojnice.pl i gotowe! To naprawdę proste!!!

Najciekawsze prezentacje i przepisy zostaną opublikowane w szkolnej książce kucharskiej podczas Festynu Ekologicznego!

 

3,2,1…STARTUJEMY!

Październik kojarzy nam się z nadchodzącą jesienią, szarugą i deszczem. Odczarujmy tę złą aurę, ponieważ jest  to idealny czas do spędzenia wieczorów w kuchni, gotując potrawy z dyni, buraka i cukinii. To właśnie te warzywa są bohaterami tego miesiąca!!!

Przedstawiam Wam waszą wysokość DYNIĘ.

Czy wiesz, że istnieje ponad 45 odmian dyni? Małe, średnie, duże i prawdziwe giganty. Wbrew powszechnemu przekonaniu, nie wszystkie dynie są pomarańczowe, wiele z nich jest zielonych, białych czy brązowych.  Jedną z moich ulubionych dyń jest dynia hokkaido, której w przeciwieństwie do innych odmian, nie trzeba nawet obierać ze skóry.

Dlaczego warto jeść dynie?

  1. DZIAŁA PRZECIWZAPALNIE I ANTYNOWOTWOROWO
  2. WZMACNIA UKŁAD ODPORNOŚCIOWY
  3. DBA O PIĘKNĄ SKÓRĘ
  4. IDEALNIE NAWILŻA
  5. POMAGA SCHUDNĄĆ
  6. ZWALCZA WIRUSY I PASOŻYTY

Nie zapomnij o pestkach dyni!!! To prawdziwy super-pokarm. Zawierają takie minerały jak cynk, siarkę potas, magnez i wapń. Są niezwykle bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jeśli chcesz zadbać o piękne zdrowe włosy i skórę to pestki dyni z całą pewnością powinny znaleźć się w twojej codziennej diecie.

 

Czas na BURAKA!

Bardzo często pomijane warzywo w naszej kuchni. A tak naprawdę to właśnie on jest królem wszystkich warzyw.

Dlaczego warto jeść buraki?

  1. ZWIĘKSZAJĄ WYTRZYMAŁOŚĆ
  2. ŁAGODZĄ STANY ZAPALNE
  3. MAJĄ WŁAŚCIWOŚCI PRZECIWRAKOWE
  4. SĄ BOGATE W BŁONNIK I SKŁADNIKI ODŻYWCZE
  5. WSPOMAGAJĄ DETOKSYKACJĘ – OCZYSZCZANIE

Burak to nie tylko korzeń ale również liście, które zawierają więcej żelaza niż szpinak!!! Dodatkowo zapobiegają osteoporozie, pomagają w walce z Alzheimerem oraz wzmacniają układ odpornościowy.

Nasza kochana CUKINIA!

Cukinia zwana także kabaczkiem to zdrowe, niskokaloryczne warzywo. Jest cennym źródłem witamin oraz składników mineralnych. W Polsce uprawę cukinii rozpoczęto w latach 70 ubiegłego wieku, obecnie jest podstawowym składnikiem w wielu potrawach.

Dlaczego warto jeść cukinię?

  1. ZAWIERA CENNE SKLADNIKI MINERALNE
  2. ODKWASZA ORGANIZM
  3. REDUKUJE STRES
  4. POPRAWIA PRACĘ MÓZGU
  5. CHRONI OCZY
  6. DZIAŁANIE PRZECIWNOWOTWOROWE

Cukinia w formie maseczki pomoże w odbudowie suchych, łamliwych włosów. W przypadku walki z wypryskami, trądzikiem i egzemą warto wypróbować z kolei napary z kwiatów cukinii, które radzą sobie z różnymi zmianami skórnymi.

CZEKAM NA WASZE PRZEPISY I FOTORELACJĘ Z GOTOWANIA!

PAMIĘTAJCIE! KAŻDY MOŻE ZOSTAĆ MASTERCHEFEM!

 

 

 

Magdalena Mączyńska

Zespół ds. Wychowania i Profilaktyki

Komentarze