• Godziny pracy

      •  

        Magdalena Kosobucka

        poniedziałek  8:00-10:30, 11:30-15:00

        wtorek 9:40-10:40, 12:30-14:00, 14:30-15:00

        środa 8:00-11:00

        czwartek 9:00-10:30, 11:30-14:00

         

         

         

        Violetta Kowalska

        wtorek  8:00-12:00

        piątek 8:00-12:00

         

        Karolina Tyborska

        poniedziałek 11:45-14:15

        wtorek 12:45-14:45

        środa 7:30-10:30

        czwartek 11:45-12:45

         

         

    • Pomoc logopedyczna w naszej szkole


    • Drodzy Rodzice!

      Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Jest to proces trwający wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie.Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno prawidłowo wymawiać wszystkie głoski, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia i otoczenia, umieć budować zdaniapoprawne pod względem gramatycznymi logicznym. Z różnych przyczyn nie zawsze tak się dzieje.       
                  Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania, a tym samym dla dalszych sukcesów w procesie uczenia się. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy) należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.W ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniowie naszej szkoły mogą korzystać z terapii logopedycznej. Zajęcia logopedyczne odbywają się raz w tygodniu indywidualnie lub w grupach do czterech osób. Terapią objęte są dzieci
      z oddziałów przedszkolnych, uczniowie z klas I – III oraz starsi, jeśli wymagają kontynuacji wcześniejszej terapii. Terapią objęte są również dzieci ze wskazaniem z poradni psychologiczno-pedagogicznej.W naszej szkole czeka na dzieci gabinet logopedyczny wyposażony w niezbędne pomoce dydaktyczne, tj. lustro, gry, układanki, akcesoria logopedyczne, a także komputer, co pozwala na wykorzystanie specjalistycznych programów multimedialnych i uatrakcyjnianie zajęć. Każde dziecko otrzymuje do zeszytu wskazówki
      i materiał wyrazowy do ćwiczeń w domu.

      Terapia zaburzeń artykulacji (wymowy) obejmuje trzy podstawowe etapy:

      • przygotowawczy (usuwanie przyczyn istniejących zaburzeń mowy);
      • wywoływania głoski lub korygowania głoski nieprawidłowo wymawianej;
      • utrwalania prawidłowo brzmiącej głoski – najdłuższy, wymagający systematyczności i konsekwencji.


      Rodzice powinni pamiętać o tym, że terapia logopedyczna ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych, a jej skuteczność jestściśle uzależniona od współpracy rodziców z logopedą. Tylko wówczasterapia przynosi rezultaty.Regularne kontynuowanie ćwiczeń zaleconych przez logopedę powoduje utrwalenie i rozwój umiejętności, które dziecko nabyło podczas pracy w gabinecie z logopedą.

      Drogi Rodzicu! Oto kilka wskazówek jak motywować dziecko do ćwiczeń:

        • Ustal razem z dzieckiem czas na ćwiczenia logopedyczne (np. raz po obiedzie, raz przed dobranocką, raz przed myciem zębów). Postaraj się, by w miarę możliwości była to stała pora dnia.
        • Pamiętaj, że nie chodzi o długie, zniechęcające ćwiczenia raz w miesiącu lub rzadziej, ale o kilka minut codziennie.
        • Bądź cierpliwy i wyrozumiały. Nie należy tracić motywacji do pracy z dzieckiem, lecz stale je mobilizować. Pamiętajmy, że nasza postawa jest przykładem dla dziecka, uczy je wytrzymałości, systematyczności. Daj dziecku czas, gdyż każda nowa umiejętność wymaga czasu.  Systematyczna praca i wytrwałość pozwolą osiągnąć cel, jakim jest poprawna wymowa i sprawna komunikacja.
        • Wykorzystuj każdą naturalną sytuację, aby utrwalać prawidłową wymowę np. podczas spaceru, zabawy, rozmowy.
        • Zadbaj o własną prawidłową wymowę. Pamiętaj, że to przede wszystkim RODZIC dostarcza dziecku wzorców w komunikacji językowej.
        • Chwal dziecko za każdy nawet najmniejszy sukces w pracy: „brawo”, „świetnie ci poszło”, „mówisz coraz wyraźniej”, „pięknie”, „znakomicie”, „udało się”, „dobrze sobie radzisz”.

       

      Współdziałajmy dla dobra dzieci – prawidłowa wymowa i łatwość w komunikacji, to większa pewność siebie i poczucie własnej wartości dziecka.

  • Galeria zdjęć

      brak danych