•  

                              Artykuły w lokalnych mediach:

    • Wszystkich zainteresowanych udziałem w Erasmus + zachęcamy do zapoznania się z krótkim informatorem, którego autorem jest Emilia Czaja-Urowska - koordynator projektu.

      Jak dołączyć do programu 

       

      Zachęcamy również do zapoznania się z prezentacją, na której są informacje dotyczące odbytych mobilności, działań wdrażających.

       

       

       

      • Działania upowszechniające







      • Konferencja podsumowująca projekt „Online? Offline? Zawsze w kontakcie!”

      • W Szkole Podstawowej nr 7 w Chojnicach dobiega końca realizacja projektu „Online? Offline? Zawsze w kontakcie!” realizowanego przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach akcji Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej programu Erasmus+. 17 lutego odbyła się konferencja mająca na celu podsumowanie wdrożonych działań oraz wymianę doświadczeń.

        Konferencja, którą poprowadzili uczestnicy programu, stanowiła znakomitą okazję do podzielenia się zdobytą podczas pięciu mobilności wiedzą i umiejętnościami z zaproszonymi gośćmi, wśród których znaleźli się przedstawiciele instytucji związanych z oświatą, nauczyciele zainteresowani włączeniem się w program Erasmus+ oraz uczniowie uczestniczący w poszczególnych działaniach w ramach realizacji projektu. Podczas spotkania przedstawione zostały cele poszczególnych kursów oraz sposoby wykorzystania w praktyce szkolnej metod i form zaproponowanych podczas poszczególnych mobilności, m.in. warsztaty dla uczniów i ich rodziców na temat cyberprzemocy, lekcje otwarte na temat wykorzystania narzędzi interaktywnych w nauce szkolnej, innowacja o tematyce ekologicznej "Las leczy nas", projekt e-Twinning oraz ogólnodostępny Padlet stanowiący nieocenioną pomoc w nauce i wychowaniu. W programie konferencji znalazł się również praktyczny poradnik ze wskazówkami dotyczącymi przystąpienia do programu Erasmus+ (prezentacja znajduje się na stronie szkoły).

        Niewątpliwym atutem konferencji było połączenie jej z podsumowaniem "Tygodnia Języków Obcych" - innowacji wpisanej w realizację projektu w szkole . Dzięki zaangażowaniu całej społeczności szkolnej można było w atrakcyjny sposób poznać nie tylko barwną i bogatą kulturę poszczególnych krajów, ale również skosztować specjałów kuchni włoskiej, francuskiej, hiszpańskiej czy też greckiej.

        Konferencja okazała się znakomitą okazją do wymiany doświadczeń między jej uczestnikami. Udział w międzynarodowym projekcie pozwala na nowo spojrzeć na problemy współczesnej oświaty oraz zdefiniować plany i potrzeby edukacyjne a także w kreatywny sposób odpowiedzieć na wyzwania stojące przed polską szkołą.


         

      • Warsztaty "Interaktywne narzędzia i programy"

      • Panie Anita Krawczyk i Daria Jażdżewska przeprowadziły zajęcia otwarte, w trakcie których zapoznały uczniów  z narzędziami ICT.  Zestaw narzędzi dostępny jest w poniższym linku.

        ERASMUS+ interaktywne narzędzia i programy (padlet.com)

      • Warsztaty ‘Jak uczyć się języków obcych?’ – działanie w ramach projektu Erasmus+ ‘Online? Offline? Zawsze w kontakcie!’

      • Nie dla każdego nauka języków obcych to ‘piece of cake’, dlatego nauczyciele tych przedmiotów szczególnie dbają o regularne poszerzanie swojej wiedzy metodycznej i dokładają wszelkich starań, żeby przyswajanie słówek oraz zawiłości gramatycznych było nie tylko skuteczne, ale i przyjazne uczniom.  W tym celu pani Emilia Czaja-Urowska i pan Wojciech Urowski udali się na Teneryfę na wakacyjny kurs: "Nauczanie języków w erze cyfrowej: najlepsze aplikacje, platformy internetowe i rozwiązania ICT do nauki języków”. Jednakże opanowanie języka obcego wymaga nie tylko wsparcia nauczyciela, ale również samodyscypliny i pracy własnej. Jak się zmobilizować? Z jakich narzędzi skorzystać? Czy nauka języka angielskiego to tylko kolejny przykry obowiązek? Na te pytania starali się odpowiedzieć uczniowie naszej szkoły, którzy od 19 do 22 grudnia 2022r.  doskonalili swoje umiejętności w zakresie wykorzystywania nowych technologii w nauce języków obcych. W rolę trenerów wcielili się chłopcy i dziewczęta z klasy 8f. Insta.Ling, Kahoot, Wordwall, Duolingo, Quizlet, a może tradycyjne fiszki? Młodsi koledzy mieli okazję przetestowania takiego sposobu uczenia się, który najbardziej odpowiadał ich potrzebom i zainteresowaniom. Czwartoklasiści przećwiczyli procedurę logowania  i wykonali swoje pierwsze sesje na platformie Insta.Ling. Mamy nadzieję, że wszyscy uczestnicy warsztatów przekonali się, że nauka języków obcych jednak może być przyjemna! 

         

      • Projekt eTwinning ‘Happy Christmas’

      • Uczniowie klasy 6c wzięli udział w wymianie kartek świątecznych w ramach międzynarodowego projektu eTwinning. Głównym celem projektu było uświadamianie i wzmacnianie poczucia przynależności do wspólnoty europejskiej, podtrzymywanie tradycji oraz propagowanie inwencji twórczej uczniów. Własnoręcznie wykonane kartki z życzeniami w języku angielskim zostały wysłane do szkoły podstawowej w Ostrawie. Koordynatorem działań naszych czeskich partnerów była pani Zuzana Pohlova, z którą współpracę nawiązali nauczyciele języka angielskiego pani Emilia Czaja-Urowska oraz pan Wojciech Urowski realizując projekt Erasmus+ „Online? Offline? Zawsze w kontakcie!” na Teneryfie. Uczniowie z obu szkół opisali również typowe dla każdego kraju zwyczaje i tradycje świąteczne oraz własne zainteresowania.

      • WYKORZYSTANIE ICT i ELEMENTÓW TERAPII RĘKI W RAMACH ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ

      • Uczniowie uczęszczający na zajęcia terapii pedagogicznej w okresie przedświątecznym wykonywali kartki świąteczne, choinki czy skrzaty z włóczki w celu poprawienia motoryki małej. W trakcie zajęć wykorzystywane również były platformy internetowe oraz elementy terapii ręki.

      • Warsztaty dla uczniów - wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce

      •  
        Żyjemy w czasach, w których dobrostan psychiczny ludzi jest zaburzony przez natłok zadań, rozproszoną uwagę, nadmiar informacji - zjawisko to określa się jako epidemię przytłoczenia. Niezwykłe istotne jest więc zadbanie o nasze zdrowie psychiczne w naszym życiu. Zajęcia warsztatowe dla uczniów miały zachęcić ich do refleksji na temat zarządzania własnym czasem zgodnie z koncepcją "The Healthy Mind Player" ("Talerz zdrowego umysłu"). Zawiera on 7 podstawowych czynności umysłowych niezbędnych dla optymalnego zdrowia psychicznego w codziennym życiu. Uczestnicy warsztatów opracowali własne modele czasowego rozkładu dnia, w którym uwzględnili czas skupienia (nauki), gry, łączenia (z innymi ludźmi), aktywności fizycznej, snu, przestoju (szeroko pojętej beztroski) oraz koncentracji na własnym wnętrzu.
      • How to stop bullying and cyberbullying in schools and promotesocialemotional learning ​

      • Jednym z podstawowych założeń ww. mobilności było dzielenie się zdobytą podczas kursu wiedzą oraz praktyką ze społecznością szkolną. Pierwszym z działań, które zostały podjęte w szkole, w ramach tego kursu było spotkanie warsztatowe z rodzicami. Odbyło się ono w dn. 28.11.2022r. Kameralna grupa rodziców bardzo zaangażowała się w przebieg zajęć i z powodzeniem można stwierdzić, że zajęcia były owocne dla obu stron: zarówno dla uczestników, jak i prowadzących. Mamy uczniów chętnie dzieliły się swoim rodzicielskim doświadczeniem oraz mówiły o zagrożeniach, jakie widzą ze strony świata wirtualnego. Wspólna dyskusja pozwoliła wypracować kanon zasad związanych ze sposobami radzenia sobie z zagrożeniami związanymi w Internecie oraz jak im przeciwdziałać. Czujna obecność rodzica, częste wspierające rozmowy z dzieckiem, zainteresowanie jego światem, jest najczęściej najważniejszą ochroną dla dziecka wobec cyberprzemocy.

        Kolejnym działaniem podjętym w ramach programu Erasmus+ była lekcja otwarta dla nauczycieli,w ramach której zostały przeprowadzone warsztaty dla uczniów z klasy 6b, dotyczące zjawiska cyberprzemocy (16.12.2022r.). Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się czym jest Program Erasmus+ , poznali kilka ciekawostek dotyczących Sycylii, utrwalili wiedzę na temat form cyberprzemocy oraz w grupach wypracowali, jak można jej przeciwdziałać. Młodzież miała okazję się przekonać, że nie wszystko to, co widzimy w Internecie, na portalach społecznościowych jest prawdziwe, a wszelkie hejtujące komentarze mogą być  bardzo bolesne. Uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Młodzież często nie jest świadoma zagrożeń, jakie niesie ze sobą cyberprzestrzeń, a także nie jest świadoma konsekwencji łamania zasad tzw. netykiety. Dlatego niezwykle istotne jest, aby uczniowie potrafili świadomie i odpowiedzialnie korzystać z  Internetu. Wypracowane przez uczniów zasady przeciwdziałania cyberprzemocy były podsumowaniem warsztatów.

         

      • Innowacja "Las leczy nas"

      • W I semestrze w czasie zajęć kształtujących kreatywność w klasie 5d zrealizowano innowację pedagogiczną pt. "Las leczy nas", której celem było wspieranie wielokierunkowej aktywności uczniów oraz promowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu.

        Uczniowie z radością i zaangażowaniem eksplorowali Lasek Miejski i odkrywali tajemnice przyrody posługując się wszystkimi zmysłami. W czasie niepogody wyrażali swoje emocje poprzez tworzenie piosenek i rymowanek. Mieli możliwość poznania wielu gatunków drzew i mieszkańców lasu. Dowiedzieli się, czym jest kąpiel leśna i jaki wpływ ma las na  zdrowie i samopoczucie człowieka. Efekty swojej pracy przedstawili w czasie lekcji otwartej, która odbyła się 10 stycznia 2023r.

         

      • Tydzień Języków Obcych w "Siódemce"

      • Od 13 do 17 lutego w naszej szkole odbył się Tydzień Języków Obcych. Pod okiem nauczycieli uczniowie realizowali działania mające na celu wzbudzenie ich ciekawości, a zarazem chęci poznania różnorodności kulturowej ludzi z innych państw. Już pierwszego dnia zrobiło się wesoło i kolorowo. Oprócz baneru informującego o tym co interesującego czeka naszych podopiecznych w kolejnych dniach, w przestrzeni wspólnej budynku pojawiły się etykiety w języku angielskim i niemieckim. Dzieci z najmłodszych klas odkrywały barwy i symbole narodowe Zjednoczonego Królestwa, rozwiązywały quizy i tworzyły plakaty związane z poszczególnymi krajami. Było zabawnie, szczególnie podczas malowania buziek! Koleżanki i koledzy ze starszych klas podjęli się innego wyzwania. Każda spośród klas 4 - 6 przebrała się w barwy narodowe przydzielonych im uprzednio krajów :). Przerwy śródlekcyjne również miały wówczas odmienny charakter. Czas zabawy i rozmów z przyjaciółmi umilała muzyka z różnych zakątków świata. Każdy dzień był poświęcony artystom z innego państwa. Ponadto, wszystkie klasy 4 - 8 pracowały metodą projektu tworząc książeczki dotyczące wybranych krajów. Tutaj bez współpracy ani rusz! Po omówieniu tego co uczniowie już wiedzieli o danym kraju i tego czego chcieli się o nim dowiedzieć, pełni zaangażowania przystąpili do działania. Ustalili podział obowiązków, przygotowali potrzebne materiały oraz wyszukali niezbędne informacje, aby stworzyć książeczki. Tym sposobem powstały aż 22 bogate w ciekawostki prace! Każdy ze społeczności szkolnej mógł wziąć do ręki i poczytać podczas przerwy którąkolwiek chciał. Wystawa cieszyła się wielkim zainteresowaniem :) Tygodnia Języków Obcych odbyło się podczas uroczystej konferencji upowszechniającej realizację międzynarodowego projektu Online? Offline? Zawsze w kontakcie! w ramach programu Erasmus+. Niezmiernie cieszy nas to, że nasi uczniowie dzielą się swoją wiedzą z innymi, chętnie podejmują współpracę, są otwarci wobec odmiennych kultur, a do tego ciekawi świata!

        lit. 

    • Galeria zdjęć

        brak danych